Total Pageviews

Friday 25 November 2011

Salam Ma'al Hijrah 1433M. [Awal Muharam]

Firstly, aku nak ucapkan salam Maal Hijrah kepada semua , mengikut tahun islam, kira new year laa. So harap-harap pada tahun baru islam ni banyak lah kita berbuat amal jariah or ibadah kepadaNya. Amin! berhijrah kepada kebaikan dan sentiasa mengikut suruhanNya serta meninggalkan larangannya. 


++ esok kita dah awal muharam kan, so apa kata lepas asar nanti pastikan b4 maghrib kita panjatkan doa akhir tahun sebanyak 3kali dan selepas maghrib pula kita panjatkan doa awal tahun sebanyak 3kali. semoga kita dapat menempuh tahun baru dengan keberkatan dari ALLAH s.w.t ! 


++sempena tahun baru islam ni, marilah kita sama2 memohon doa keberkatan dan ampun dariNyA agar dosa kita pada tahun sebelumnya di ampunkan , dan sentiasa mendapat pertolongan dariNya. Amin!


Renungan bersama :-


++Barang siapa berhijrah di jalan Allah, niscaya mereka mendapati di muka bumi ini tempat hijrah yang luas dan rezeki yang banyak. Barang siapa keluar dari rumahnya dengan maksud berhijrah kepada Allah dan Rasul-Nya, kemudian kematian menimpanya (sebelum sampai ke tempat yang dituju), maka sungguh telah tetap pahalanya di sisi Allah. Dan adalah Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang (Surah An-Nisa' 4: Ayat ke 100) Anda hijrah menuju siapa? untuk apa? kerana apa? niatnya?