Total Pageviews

Sunday 22 January 2012

Happy chinnese  New year to all chinnese friends and relative :) btw, rase nak luah kan semua dekat dear diaries ni, takde tempat dah utk luahkan ape aku rase selama ni. if dulu aku ade best friends yang always dengan aku bile sedih, gembira. Now semua dah busy dengan kerja dieorg and ade jugak busy dengan study, so kat sape lagi kan aku nak share cerita. Act bukan tak nak share dengan kawan2 lain tapi aku tak nak laaa, tak percaya kott kat sape2 dahh. Now mmbe tikam mmbe ramai kott kat luar sana, so beware ! 


haaa, act aku rase happy sgt bile tgk mmbe2 bahagia dgn partner masing2. sweet je kan. hihi ade jugak yang tanya "chery, awak bile lagi"... haha aku  ehh ? ntah laa weyh. mayb lambat lagi kot tnggu laa setahun 2 nnti. InsyaALLAH. bukan takde jodoh tapi lambat lagi. haha aku rase tak ready laaa, mayb aku ta cukup sempurna lagi untuk hadapi semua dugaan bile ade someone special and hati aku pon dah macam hancur jee. haa so take time laa ekk. 


Aku always ingt pesan mama, ALLAH sayang orang yang sabar, even kita tahu kita salah just prove pade semua orang, yang salah boleh diperbetulkan even take time yang lame. yuppp, sekarang aku banyak belajar dari kesilapan lepas. atleast aku bukan pesalah seperti banduan yang perlu di hukum dengan kejam. aku still di berikan ruang dan peluang untuk berubah lebih baik dari semalam. Alhamdulillah, ustaz banyak tolong aku bile aku share cerita hidup dekat die. thanks ustaz, bile die suruh aku dekat kan diri dekat ALLAH, aku rase lebih tenang and berharap oneday aku lebih better dari sekarang. segalanya ade jalan cume ALLAH dah tetapkan cepat atau lambat je. so kite sebgai manusia kene sentiasa berdoa dan tawakal kepadaNya. 


Kadang2 aku rase takut untuk lalui hari2 mendatang, bukan sebab aku terlalu kecewa dengan ape yang berlaku dalam hidup aku tapi aku terlalu fikirkan ape lagi masalah yang akan aku buat dan berlaku. :( aku dah tak kuat untuk tempoh dugaan yang di berikan, Mayb ALLAH lebih tahu segalanya yang berlaku dan ALLAH telah aturkan jalan hidup aku ape yang terbaik untuk diri aku, tapi aku tak kuat hadapi semua ni sendiri tanpa kawan2 baik aku kat sisi, cume sekarang keluarga yang terdekat dengan aku. Ya ALLAH, sesungguhnya aku tak lagi yakin dengan diri aku sendiri, aku tak kuat dan tabah menghadapi ujian mu. kau berikan la aku kekuatan kerana aku sgt lemah tanpa mu dan tanpa orang2 yang aku pernah sayang, mayb banyak hikmah di sebalik ape yang dah berlaku. sebab aku dapat banyak kesedaran, jika kita sayang seseorang, maka jaga la die dengan baik dan jangan sesekali melepaskan tangan yang selalu kite gengam, bila tangan yang selalu kite gengam , menggengam tangan orang lain.... :( sorry tak dapat smbung ayat tu. terlalu sakit untuk di luahkan ! :'(





Tidak siapa minta ujian dtg bertamu, Bibir sememangnya mudah mengucap kata2 sabar,tapi 

hakikatnya hatilah yg paling remuk  menderita..

p/s : Allah rindu mendengarkan rintihan kita.. :) maka, berdoalah pada Nya..